gammal men lika gullig endå

Den här texten är jätte gammal, men jag tkr den e så gullig och sorlig iallafall!! många av er har säkert läst hört den förut..

En liten flicka springer runt sin mamma och säger ;
- Mamma, gissa vad, gissa vad!
- Nej jag orkar inte gissa, gå in på ditt rum.
Hon går in på sitt rum men kommer ut en timme senare och säger;
- Mamma, gissa vad, gissa vad!
Mamman blir mer irriterad och säger; - Nej jag vill inte gissa vad. Gå ut och lek.
- Visst säger flickan med en besviken röst. Hon går ut och leker på gatan.
Hon hoppar hopprep och hennes mörka bruna glänsande hår leker i vinden.
Men flickan varken hör eller ser bilden som kommer körande. Hon blir påkörd med ett brak.
Mamman kommer ut och får se sin lilla flicka full av blod.
Flickan ser på sin mamma med blod rinnande från munnen och gråt i sin själ och säger ;
- Mamma, gissa vad, gissa vad!
Mamman ser på henne med tårar i ögonen och säger ;
- Nej jag kan inte gissa, vad är det?
Flickan tar sitt sista andetag och säger ;
- Jag älskar dig mamma.

Jag får tårar i ögongen när jag läser denna..

Nu ska jag iallfall gå och sova, vi ses och hörs. Pusspuss // e r i c a


Kommentarer
Postat av: Anonym

fett sorligt ju.. är det på riktigt?

2009-07-11 @ 23:50:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0